Quan escriguis, no siguis un farsant.

 

Et dono la benvinguda al blog de Copywriting per a professionals inconformistes.

Per a inconformistes no és una postura. Si et preocupa el què diran, si t’incomoda sortir de la teva zona de confort, si creus que ho tens quasi tot aprés, aquest curs NO és per a tu.

Aquest curs et serà de molta utilitat si ets inconformista i tens una llista de potencials clients.

Si no la tens, et recomano que focalitzis els teus esforços en construir-la, i un cop la tinguis, tornis a aquesta formació.

Si tens una llista, teòricament ja saps a qui li vols escriure.

Ja coneixes al teu client ideal. És fonamental.

No li pots vendre a tothom.

Si no fos així, també et recomano que el defineixes amb molt detall.

Et deixo un petit formulari per a fer-ho

 

Una prèvia: Defineix al teu client ideal amb tot detall

  • Quants anys té?
  • Té família?
  • Viu a ciutat o en un entorn rural?
  • Quins tipus de fòrums segueix?
  • Quins són els seus competidors?
  • Quins són els seus problemes, les seves pors?
  • Per què no els pot solucionar?
  • Quin és el problema més important que pot resoldre amb els teus productes i serveis?
  • En quins termes definiria aquest problema? Quin tipus de llenguatge utilitzaria?
  • Per què ha de comprar la teva solució i no la dels teus competidors.

 

Aquesta no és una relació exhaustiva, però et pot ajudar a definir el teu client ideal.

CONSELL: siguis el màxim de detallista en cadascuna de les respostes. No et frenis.

 

Abans de començar a escriure: No siguis un farsant

«Sigues tu mateix».

Tot i que per al professor de psicologia a la Wharton School de la Universitat de Pensilvania, Adam Grant, recomanar a les persones que siguin «elles mateixes», és un mal consell, i potser ho has sentit i hi estàs d’acord, la meva recomanació està enfocada, únicament, al camp de l’escriptura.

M’explico.

Tots tenim influències a l’hora d’escriure.

Normal.

Però el que no pots és copiar l’estil de ningú.

Per més que vulguis, no ho podràs mantenir en el temps.

 

Sigues tu mateix quan escrius i seràs capaç de remoure al teu lector.

 

Si no ets autèntic, els teus texts passaran desapercebuts, i les vendes no arribaran.

Pensa que en aquest Curs gratis d’email marketing per a inconformistes, et proposaré escriure als teus clients un email cada dia (no t’espantis abans d’hora, ja hi arribarem).

I que en els teus correus els expliquis històries.

I el més important és com ho faràs, però per a fer-ho bé cal que siguis autèntic, cal que usis les teves expressions, no les meves, d’acord?

 

Has de tenir clar que no li agradaràs a tothom.

 

Aquest és el primer pas de l’èxit. Ser conscient que per a remoure els teus clients has de ser autèntic i aixó implica que alguns «passin» de tu.

O és que ara, escrivint de forma neutral et fas un tip de vendre?

Per això no m’agraden les plantilles. No tenen vida. Són neutres. Fan que tothom «soni» igual.

 

MATÍS: no m’agraden les plantilles. Els esquemes, guions, pautes… mentre no tens molta facilitat escrivint et poden servir. Però plantilles on omplir un parell d’espais en blanc, NO.

 

En aquest curs t’ajudaré a fer que siguis tu mateix quan escrius.

I serà fàcil.

Et demanaré que escriguis sobre opinions personals, sobre les teves vivències, experiències que t’han marcat, família, política (també).

Així aconseguiràs una connexió real amb la teva audiència.

I al que no li agradi, que es doni de baixa de la teva llista, però els clients que impactis… Ah, aquests esperaran els teus correus cada dia (aviat arribarem a aquest punt).

 

TRUC: saps quina és la millor manera de connectar amb la teva audiència essent tu mateix? No ho facis des del teu tu perfecte. Tria un dels teus defectes (tots en tenim) i potencia’l, formen part del teu tu més autèntic i t’ajudaran a connectar encara més.

 

Per tant si no t’agraden les xarxes socials, digues-ho, crida-ho, exagera-ho inclús, i aconseguiràs una connexió que, ara, potser no imagines.

 

INTRODUCCIÓ

Aquest curs s’està gestant, a poc a poc, i així l’aniré oferint. Això sí, tot ho tinc preparat perquè tingui un sentit, una lògica.

Necessitaràs interioritzar alguns conceptes i et caldrà temps per a fer-ho. No passa res, pensa que estàs aquí perquè necessites vendre (el que sigui) a internet, i l’email marketing, al qual maten cada dos anys, segueix sent la millor eina per a fer-ho.

Ja t’he dit que és un curs per a inconformistes així que et convido a eliminar «tabús», i a seguir el curs com si es tractés d’alguna cosa nova.

L’email marketing és una mica com el futbol. Tothom escriu correus electrònics, tothom creu que en sap.

I ara, recuperem el tema de l’email diari.

Un email diari?

Com hem quedat? Oblida tabús i pensaments limitants.

Escriure un email cada dia no és fàcil, però si ho fas de la manera que et mostraré en el curs, veuràs com canvien les conversions de les teves propostes de vendes.

Provocaràs reaccions. Positives i negatives. Però a tu t’interessen les vendes.

Hi haurà gent que es donarà de baixa de la teva llista, tranquil, t’asseguro que segurament serien els teus pitjors clients.

També n’hi haurà que estaran esperant els teus correus, com el que espera el capítol nou de la seva sèrie favorita a Netflix o HBO (això és una pista).

De tota manera, de moment, pressió fora. No cal que t’obliguis a enviar un correu cada dia. Dóna’t temps i vés avançant.

 

En aquest curs et mostraré elements imprescindibles pels teus mails, i coses que mai hauràs de fer, però per començar, grava’t a fons un concepte: vens entreteniment.

 

Les persones necessitem evadir-nos una mica. Tu mateix, no estàs fart de rebre milers de correus avorrits, que només pensen en l’empresa que els envia?

La majoria de les empreses i professionals són molt avorrits quan venen

Vendre entreteniment no implica ser «poca-solta», però tampoc cal ser avorrit.

Oblida el teu producte.

Oblida el teu servei.Comença a vendre de manera més divertida.

Aviat.

 

PD: En el Mòdul 1 del Curs gratis d’email marketing per a inconformistes, et mostraré «El motiu pel qual no vens, segurament, a través de l’email i com ha de ser un mail escrit per a vendre».

PD2: Si vols avançar i parlar-ne amb mi. Aquí.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *