Fórmules i email marketing: no es porten massa bé

 

En aquest mòdul 5 del Curs gratis d’email marketing per a inconformistes veuràs com funciona el binomi fórmules i email marketing.

Fórmules de marketing, obviament.

Però com m’agrada fer, veguem abans un exemple per contextualitzar el tema.

 

T’agradaria tenir la fórmula de la Coca cola?

O la de la salsa de les patates braves del teu bareto preferit?

Ah amic, aquestes fórmules costen molts diners. Són secretes de debò, i ningú les regala.

Tu regalaries el secret del teu èxit?

 

Doncs aquest exemple em serveix per parlar-te de les fórmules de marketing i vendes,  i de quina utilitat et pot oferir aplicar-les als teus e-mails.

 

 

Fórmules i email marketing: funcionen les fórmules pels teus emails?

 

A internet hi pots trobar molta informació sobre les fórmules, però, fan màgia?

Òbviament no. No fan màgia perquè en aquest cas, les fórmules de marketing i vendes són “estructures” que:

  1. Cal saber entendre.
  2. Cal saber aplicar.

 

Per això sempre dic que no hi crec en les plantilles basades en fórmules en les quals has d’omplir espais en blanc.

L’essència de la venda segueix estant en la capacitat d’emocionar. Les fórmules et poden ajudar, però cal alguna cosa més.

La majoria de les fórmules de marketing i vendes estan pensades per la redacció d’anuncis.

És així.

Tradicionalment només es venia a través d’anuncis i els gurús del marketing van dissenyar les fórmules per ajudar a vendre de manera més eficient.

 

La primera fórmula, almenys la primera coneguda o reputada, és AIDA.

 

Com et deia, és una fórmula pensada per la redacció d’anuncis en fred, per això la primera de les claus de la fórmula és A: captar l’Atenció del lector.

Ara bé, avui moltes empreses,  jo mateix, venc a través de l’email (entre altres mitjans), i de les persones que tinc a la meva llista ja tinc la seva atenció.

No es tracta d’un públic fred, per tant, potser AIDA no és tant necessària en els teus e-mails.

Amb la teva llista pots (hauries de) soltar-te una mica més. 

Pots prescindir una mica del rigor, o de l’estructura clàssica de les fórmules de marketing, perquè les persones s’han apuntat a la teva llista perquè els interessa el que els has de dir, entesos?

Compte que les fórmules poden funcionar molt bé allà on s’han d’aplicar (anuncis, algunes parts del teu web, etc…).

Ara bé, hi ha algunes excepcions que, ben aplicades, poden funcionar molt bé en els teus e-mails.

Les vaig aprendre del meu copywriter de capçalera, l’Isra, i són dues fórmules, que, ben utilitzades, poden funcionar molt bé per encaixar els arguments i els missatges que vols transmetre en el teu email.

 

 

BAB

Before After Bridge, en la versió anglosaxona, és una fórmula que encaixa en el binomi Fórmules i email marketing, i que et pot funcionar molt bé en els teus emails.

 

Consisteix en organitzar el teu e-mail en 3 parts:

  1. En la primera, BEFORE, mostres la situació en la qual es trobava el protagonista del teu e-mail (recorda que per vendre has d’explicar històries i entretenir al lector).
  2. En la segona, AFTER, presentes la situació en la qual es troba actualment, òbviament una situació molt millor.
  3. Per acabar, BRIDGE, presentes la solució que va descobrir el protagonista per passar del punt 1 al punt 2.

 

Et poso un exemple d’un empresari que veu perillar la seva empresa i necessita trobar una sortida.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Els últims 5 anys han estat durs, molt durs.

Alçar-se del llit amb una sensació de fracàs que t’angoixa és molt dur, però amb una família amb dos fills petits, és per tornar-se boig i pensar de tot.

Sabia que la meva empresa estava arribant a la seva fi, i vaig decidir reinventar-me.

Puta paraula. Avui tothom es reinventa, fins i tot des de casa amb el Covid 19 i els peques donant tombs, i a mi em va costar…

 

Feia 5 anys que estava fent formacions sense rumb, intentant trobar la sortida a un final inexorablement cert. 

Cada cop que trobava un gurú, o un suposat gurú, m’hi avocava tractant de trobar el secret, la fórmula màgica per sortir del forat, i tornar a tenir una vida com cal amb la meva família, i sentir-me bé amb mi mateix, orgullós de mi seria la paraula.

Però no tenia les idees clares i el crèdit a casa se m’havia acabat. I al banc, quedava poca cosa.

 

D’això fa 5 anys, i avui, sopant a una marisqueria amb la família ho recordem amb certa nostàlgia, però amb molta alegria per haver-nos-en sortit.

Quina sort de rebre la taula de salvació en el temps de descompte.

El nou projecte fa un any que funciona, i força bé.

Estic satisfet, realitzat. Treballant intensament, però amb les recompenses de la feina ben feta. S’han acabat les penúries, la por, les discussions a casa.

 

Una bona anàlisi, un bon planejament estratègic, el mindset adequat i enfocament, molt enfocament.

Això vaig trobar quan vaig descobrir la …..

 

Ho veus, oi?

Primer es planteja la situació negativa, posteriorment mostrem el canvi (en el restaurant, feliços) i finalment presentes la solució del problema.

L’altra fórmula de la qual et vull parlar és més coneguda.

 

PAS  

És l’altra fórmula que pot funciona en el binomi: Fórmules i email marketing

La gent, normalment, està disposada a pagar per resoldre els seus punts de dolors, tant físics, com psíquics.

Redactar e-mails amb la fórmula PAS (Problema, Agitació, Solució) pot ajudar-te a millorar el resultat dels teus e-mails per això que et deia.

 

Les persones estem disposades a pagar per resoldre els nostres problemes

Et poso el mateix exemple de l’empresari anterior adaptat a la fórmula PAS.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Els darrers 5 anys han estat els més durs de la meva vida, quasi arruïnat, quasi divorciat, quasi acabat del tot.

La meva empresa apuntava fallida, i la meva família, també.

 

No podia alçar-me del llit sense tenir una sensació de fracàs aclaparador, però amb una família amb dos fills petits, és per tornar-se boig i pensar de tot.

El darrer any veus que tot està a punt d’acabar, l’empresa, l’estabilitat econòmica i familiar, la vida…

Necessitava reinventar-me professionalment o tot allò pel que havia lluitat tenia els dies comptats.

Puta paraula. Avui tothom es reinventa, fins i tot des de casa amb el Covid 19 i els peques donant tombs.

5 anys fent formacions sense rumb, intentant trobar la sortida a un final inexorablement cert, i fallant una i una altra vegada.

Cada cop que trobava un gurú, o un suposat gurú, m’hi avocava tractant de trobar el secret, la fórmula màgica per sortir del forat, i tornar a tenir una vida com cal amb la meva família, i sentir-me bé amb mi mateix, orgullós de mi seria la paraula.

 

Quasi arruïnat, i amb la família feta un nyap, vaig trobar la Laura

Una bona anàlisi, un bon planejament estratègic, el mindset adequat i enfocament, molt enfocament.

A mi em va funcionar, i a tu pot ajudar-te a sortir…

 

Ho veus, oi?

Primer planteges l’escenari, el Problema.

Seguidament l’Agites. Insistim, el descrius amb detall perquè faci mal al llegir-lo.

I finalment mostres la Solució.

Molt bé, doncs si algun cop has de redactar un e-mail, tens les idees, els punts que vols tocar, però no t’acaben d’encaixar, un exercici interessant seria provar d’encaixar-los utilitzant alguna d’aquestes dues fórmules.

 

Fins aquí el mòdul sobre Fórmules i email marketing.

En el proper mòdul veurem sobre què has d’escriure, i com fer-ho, perquè la teva llista et compri.

 

Píndoles d’estratègia, marketing, copywriting i email selling enfocades a vendes. T’oferiré els meus productes i serveis. Si no t’interessa et pots donar de baixa, cap problema.

 I DE REGAL l’ebook:

"Email Selling - com escriure emails que porten vendes"

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *