Fes un email marketing que enganxa.

 

Abans d’entrar en valorar quantes vegades t’agradaria fer l’amor, no quantes vegades el fas, ni quantes vegades el pots fer, quantes vegades t’agradaria fer-lo, vull fer-te alguns comentaris que has de tenir presents per a fer un e-mail marketing que enganxa, que emociona.

 

 

1. Compte amb els regals que fas per e-mail.

 

Cal no confondre aportar valor, que cal fer-ho, amb regalar temps i diners, m’explico.

 

En primer lloc, els productes, serveis, o informació que regalis, mai es valora de la mateixa manera que la que es paga.

 

A més, saps que és pitjor encara, que si un dia deixes de fer-ho t’ho retrauran, amb frases com “abans oferies més valor”, “ara només vols vendre”…

 

De fet fins i tot pots rebre alguna lliçó no sol·licitada de marketing. La gent és així.

 

Però si això et passa, t’ho avanço, totes les crítiques vindran de gent de la teva llista que mai t’ha comprat un producte  un servei. Apostem?

 

La teva tasca no és educar al teu públic almenys de manera gratuïta. O dit d’una altra manera, et recomano que tinguis una llista en la qual la gent vol obtenir transformacions importants. Aquestes persones estan disposades a pagar per obtenir la transformació que volen.

 

La teva tasca fonamental quan fas e-mail marketing és:

 

“Deixar a la gent amb ganes de més”

 

La gent ha d’estar esperant els teus e-mails per arribar a aconseguir l’objectiu que tenen: arribar a la transformació que necessiten, o que volen obtenir.

 

Per això, cada e-mail els ha de deixar amb ganes de més…

 

I aquí comencem a parlar de sexe.

 

Has de trobar l’equilibri entre un “bon polvo” (que fa que tinguis ganes de repetir) i un “mal polvo” (que et deixa amb ganes de…. matar la parella)

 

Recorda que sempre et repeteixo que vens entreteniment. Ho veus, oi?

 

No cal que parlis d’un tema en concret, només has d’entretenir al teu lector per aconseguir un e-mail marketing que enganxa.

 

 

2. La millor freqüència per escriure a la teva llista

 

Ja immersos en el tema del sexe, ara sí que et plantejo la pregunta.

 

Quantes vegades t’agradaria fer l’amor al dia?

 

Doncs arribats a aquest punt del curs, si l’has seguit, la teva resposta serà: depèn.

 

Depèn de si t’ho passes molt bé, o molt malament.

 

Doncs amb l’email marketing passa el mateix.

 

Si escrius un correu cada dia, o 3 o 4 a la setmana, i els correus “diverteixen” al teu lector, has d’enviar un correu cada dia, o 3 o 4 a la setmana.

 

És obvi, oi? 

 

Oi que et fots de mala llet quan a la teva plataforma de sèries has acabat una temporada de la teva sèrie preferida, i no en tenen més?

 

La meva recomanació és que no et comprometis a un nombre de correus. Simplement explica la teva llista que t’agrada escriure, i que ho fas sovint (almenys un a la setmana l’has de fer, ok?), i sobre la marxa vas ajustant la quantitat d’e-mails que envies.

 

Recorda que l’objectiu és fer un e-mail marketing que enganxa.

 

 

3. Sobre la utilització de l’autoresponedor.

 

A veure, jo no l’utilitzo, però això no és ni correcte ni incorrecte. 

 

Depèn una mica de tu. Per exemple, si t’agrada escriure i ho fas cada dia, no té massa sentit que utilitzis l’autoresponedor, ja que podries perdre l’oportunitat d’utilitzar l’actualitat com a recurs els teus e-mails.

 

De tota manera, pots organitzar un autoresponedor per a les noves incorporacions i després passar els nous subscriptors a una llista principal en la qual no hi tens cap seqüència d’e-mails automatitzada i en la qual fas ús del recurs de l’actualitat.

 

Això sí que et recomano. Si tens una sèrie de correus preparats 5, 10, 25,… la que sigui, envia’n un cada dia, i ven el teu producte o servei en cadascun dels correus.

 

Si els correus enganxen, aprofita i al final de cada correu porta als teus lectors al teu producte o servei. 

 

T’ho agrairan.

 

Si finalment vols implementar un autoresponedors professionals, el Joan ho fa de conya, aquí.

 

4. Sobre escoltar la teva llista

 

Jo n’he fet d’enquestes i no te les recomano.

 

Crec que en una enquesta la gent menteix més del que sembla, i crec molt perillós que la teva estratègia depengui del que diuen uns lectors que, en moltes ocasions, no han comprat cap producte o servei dels teus.

 

El que sí que té molt valor són els comentaris o respostes que rebis als teus correus.

 

Quan escrius molt sovint, i tens una llista amb un nombre raonable de lectors, les respostes als teus correus arribaran, sí o sí.

 

Et plantejaran dubtes, crítiques, t’afalagaran, en fi, de tot sentiràs.

 

Però aquests comentaris no sol·licitats sí que tenen molt valor, perquè són més reals que les respostes a una enquesta.

 

Per tant, escriu sovint, i escolta atentament els comentaris que et facin.

 

Ah, no oblidis que per obtenir respostes han de llegir els teus e-mails, i per llegir-los els han d’obrir. Et recordo com aconseguir-ho, aquí.

 

 

En el proper mòdul parlarem del valor que tenen, o no, les fórmules per vendre a través de l’e-mail.

 

Píndoles d’estratègia, marketing, copywriting i email selling enfocades a vendes. T’oferiré els meus productes i serveis. Si no t’interessa et pots donar de baixa, cap problema.

 I DE REGAL l’ebook:

"Email Selling - com escriure emails que porten vendes"

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *