Millorar l’apertura d’emails

 

A mesura que el meu fill Enric es fa gran, ara te 3 anys, les seves necessitats van canviant. Epp!, això que té a veure amb cóm millorar l’apertura d’emails. Tranquil, ara ho entendràs.

L’Enric cada dia vol estar més amb el papa, cada dia vol que li prestem més atenció, cada dia vol més protagonisme, i la veritat, cada dia costa més gestionar la situació.

Per tant, la culpa no és seva. Ell té 3 anys i no entén que el papa hagi de treballar, inclús que, de tant en tant, vulgui llegir un llibre, una estona, tranquil.

El que és interessant de la situació és com l’Enric s’ha anat adaptant, prova error, a la situació i com en poc temps ha aconseguit que li fem cas.

 

Lliçó de vendes d’un nen de 3 anys.

Quan l’Enric volia alguna cosa s’atansava, normal, al papa i li deia, en un to de veu tranquil, el que volia: Papa, juguem a puzzles?

Sovint ni el sentia, engrescat en les meves coses, i sempre amb un auricular a l’orella.

Papa!, i em tocava, que juguem a puzzles? Insistia

Enric, el papa treballa. Espera.

Al minut, tornava a la càrrega.

Papaaaa, que juguem!!

Un moment Enric, li responia.

I al minut.

PAPAAA!!!, cridava, deixes de treballar!!!

Arribat aquest punt, cansat, d’escoltar-lo i de no poder treballar, deixava de fer el que estava fent, li prestava atenció i ens posàvem a jugar.

 

Avui, el papa està acostumat a aquesta dinàmica i quan l’Enric se m’acosta i en veu baixeta em diu si vull jugar amb ell, deixo el que estic fent de manera immediata i em poso a jugar amb ell.

 

De fet obtinc 3 satisfaccions fent-ho:

1. Descanso una mica de la feina.

2. M’ho passo molt bé jugant amb ell (la veritat és que és un nen molt divertit)

3. I molt important, m’estalvio el mal de cap que suposa deixar que l’Enric es posi en mode “martillo pilón” a protestar i reclamar la meva atenció.

 

Enric 1 – Papa 0

 

Segur que entens perfectament la situació que t’acabo de mostrar.

 

Doncs en els teus clients també estan “ocupats” amb la feina, o jugant amb els seus fills, cada dia.

 

I tu pretens que obrin els teus correus?

Doncs la manera que ho facin és utilitzar un crit ben fort (com feia l’Enric) per cridar la seva atenció.

Ho sento, si ets molt delicat, no els obriran.

 

Passa el mateix amb els àrbitres de futbol.

T’hi has fixat que, quan volen que els jugadors facin cas de manera immediata, toquen el xiulet de manera molt més insistent i potent?

 

Doncs tu has de fer el mateix.

I per cridar l’atenció dels teus clients, has de començar escrivint una molt bona línia d’assumpte en els teus mails.

Quan passi un temps, els teus clients s’hauran acostumat a obrir-los. Veuran el teu remitent i ja els obriran, però tingues sempre preparat el xiulet per si has de tornar a posar ordre.

 

Ara no entrarem a veure números, percentatges d’obertura, o de clics. El número més important que necessites és el de vendes, si fas e-mail marketing, i per poder vendre han d’obrir els teus correus, per això, la línia de l’assumpte del correu és FONAMENTAL.

 

CONSELL: escriu línies d’assumpte sovint. N’has de tenir moltes de preparades, i no pateixis per la seva extensió. No t’obsessionis. La línia de l’assumpte ha de complir una sola missió: que obrin els teus correus.

Si ja em vas coneixent, no et sorprendràs si et dic que no hi posis icones, ni “xuminades” diverses. Només aconseguiràs fer olor d’espam o de venedor patètic.

 

Això és una opinió professional. Si tu ho fas, no t’ofenguis, no és personal. Segur que est una persona molt guai.

 

 

7 estils de línies d’assumpte que aconsegueixen apertures.

Els teus clients no quedaran indiferents.

 

1. La tafanera o curiosa.

Som curiosos de mena. Per tant, no cal que lluitis contra la manera de ser dels teus clients. Posa’ls-ho fàcil. Per tant, usar la curiositat és necessari. Ara bé, i com sempre m’agrada dir, intenta esforçar-te (sempre) una mica per millorar l’apertura d’emails.

 

T’ensenyo alguns exemples:

 

Si tens empresaris en la teva llista, em costa creure que molts no obrin un e-mail amb aquest assumpte.

 

2. La que aporta un súper benefici

Ha de ser clar, directe i aportar un benefici molt clar i identificable al lector. Això sí, recorda que el teu lector no pugui dir, “I que més!!”

 

Exemples:

O veus, oi?

 

3. La impactant

Aquestes línies funcionen molt bé, però cal usar-les amb mesura, més que res perquè si se n’abusa, poden perdre eficàcia. Deixaran d’impactar.

 

  • Les sessions de consultoria gratuïta són una estafa.

Aquesta tàctica abunda molt. Moltes empreses, jo també ho he fet, ofereixen sessions gratuïtes per vendre productes o serveis. Un assumpte així impacta molt en l’audiència perquè, segurament, els teus lectors s’estan plantejant fer-ho.

 

  • No em crec el que diuen els teus testimonis

Igual que l’anterior, molts negocis omplen la seva web amb testimonis que opinen dels seus productes o serveis, i això fa que cada cop es vegin més artificials.

 

  • Un client estúpid

I aprofites per explicar una història d’algun client xungo que has tingut-

 

4. L’estranya, rara, rara…

A veure, aquesta va una mica lligada a la teva personalitat. Si no ets molt hard-core, potser no et quadra gaire. En tot cas, sempre pots adaptar versions més light.

 

Uns exemples.

  • N’estic fart del concepte infoxicació
  • Ajudo a, ajudo a… M’avorreixen els empresaris que ajuden. Jo vull vendre.
  • Una errada “nazi” que és imperdonable.

 

Aquests assumptes els he utilitzat en algunes de les meves llistes, i funcionen molt bé per millorar l’apertura d’emails.

 

En el primer, per a fer una reflexió del concepte “infoxicació” quan tothom en parla.

 

En el segon, fa pocs dies, per criticar aquest bonisme que ha impregnat internet de falsa modèstia. Segur que hi ha gent que vol ajudar, jo ho faig, però caram!, jo necessito pasta per viure. A més, no et cansa veure que quasi tots els professionals, quan els pregunten a què es dediquen, tots comencen “Ajudo a…”

 

El tercer va ser per criticar un jersei d’una coneguda multinacional de la roba lowcost. Aquest va treure al mercat un jersei que era “clavat” a la roba que els Nazis feien portar als presoners en els camps de concentració: a ratlles i amb una estrella de David.

 

5. La d’actualitat

Cada dia passen coses que es poden aprofitar. Aquests dies, el Coronavirus, altres dies, eleccions, partits de futbol, noves sèries a Netflix. Si aprofites l’actualitat ofereixes una imatge actual, alhora que demostres que estàs escrivint constantment, i no amb una sèrie d’articles preprogramats sense massa sentit.

 

Alguns exemples.

  • Per què no has de fer descomptes el Black Friday
  • La fi de CaixaBank
  • El que ningú ha dit del Covid-19

 

El fet que utilitzis l’actualitat, gairebé assegura l’obertura del correu electrònic.

 

6. La que és blanca i negra

Les persones molt sovint pensem una cosa i en diem, o en fem, una altra.

Per exemple, quantes famílies coneixes que diguin: al meu fill sempre li dono brioixeria industrial? Jo, cap ni una. De fet, les famílies acostumem a mostrar bones intencions pel que fa a la dieta dels nostres fills, i a fer… el que podem. Som així.

 

Per exemple.

  • Com aprimar-se sense perdre pes.
  • Una lliçó magistral de vendes d’un nen de 3 anys.
  • Consell legals d’un ex-convicte

 

Pensa en aquesta opció per escriure els títols dels assumptes per millorar l’apertura d’emails.

 

7. La numèrica

Ho reconec, odio aquest tipus de línies d’assumpte, però funcionen per millorar l’apertura d’emails. Crec, i és una opinió encara no contrastada, que molts lectors comencen a cansar-se d’aquest tipus de “titulars”, però mentre no ho pugui demostrar, l’experiència diu que funcionen molt bé.

És com el que et deia sobre els empresaris que “ajuden a…”, crec que se n’ha abusat.

Disparo.

Es tracta, com pots intuir, d’incorporar números al títol del correu. I com t’he dit abans, esforçat una mica.

No n’hi ha prou en dir “Les 5 maneres d’aprimar-se més eficients”. Una mica d’interès quan escriguis, d’acord.

 

Per exemple.

  • 5 exercicis per aprimar-se, que jo no m’he atrevit a provar.
  • Per què els preus per internet acaben en 7. La resposta a 4º Milenio.
  • Les 105 (jo posaria 107) receptes més dolces fetes sense sucre.

 

Per acabar et torno a fer la recomanació.

 

Escriu moltes línies d’assumpte, unes 197 ;), val més que te’n sobri.

 

En el poper mòdul, parlarem sobre la freqüència amb la qual t’agrada fer l’amor, i altres conductes empresarials.

 

Píndoles d’estratègia, marketing, copywriting i email selling enfocades a vendes. T’oferiré els meus productes i serveis. Si no t’interessa et pots donar de baixa, cap problema.

 I DE REGAL l’ebook:

"Email Selling - com escriure emails que porten vendes"

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *