Com escriure de manera persuasiva sense moure’s (quasi) del sofà

 

D’entrada, fàcil no és. No vagis a pensar.

Costa, per això cobro per fer la feina, jo.

 

Formació en copywriting

Quan vaig trobar l’Isra Bravo, el meu copywriter de capçalera, li vaig comprar totes les seves formacions.

La millor inversió que he fet.

I d’ell vaig adoptar el seu sistema per a generar idees sobre les quals escriure.

 

Imagina que et plantes en una obra envoltat de materials.

Maons.

Ciment.

Sorra.

Estris…

Necessites un Sistema.

 

O per fer la teva feina.

Segur que en tens un…  Oi…? O no.

 

Molts professionals online obvien aquesta part fonamental perquè un negoci funcioni.

Tenir un Sistema.

 

Per escriure també cal.

Bé, per escriure, no.

Per escriure de manera que siguis capaç de persuadir als teus lectors, sí.

I t’ajuda a fer-ho cada dia.

 

El Sistema de copywriting

El sistema de l’Isra (i ara el meu) és com un cocktel de tres ingredients.

  • La idea.
  • El Desenvolupament.
  • La Persuasió.

Te’n faig un resum.

 

La idea del text

En primer lloc, apunta un parell d’idees cada dia, conceptes. Idees sobre les quals es pugui fer un mail. N’hi ha més de les que penses:

– Notícies de premsa. Tela aquí, sobretot últimament. T’he parlat del Covid19? Perdó, em despisto.

– Frases de pel·lícula

– Xerrades amb els amics o família

– Situacions quotidianes: la parella, els fills, un sopar, una reunió…

– Vivències personals

– Llibres

– Comentaris dels teus clients…

 

El desenvolupament de la idea

Tot seguit desenvolupa una mica la idea. Escriu entre 100 i 200 paraules. Aquesta part no costa gaire.

Es tracta de donar una mica de context a la idea.

Per exemple:

– On et va passar el fet que genera la idea.

– Si la idea surt d’una pel·lícula, explica el context, si estaves amb la parells, sol, mentre treballaves…

– Si és la frase d’un fill, doncs explica l’escena.

Fes-ho sempre de manera molt visual. El lector he de fer-se la pel·lícula al seu cap.

 

La persuasió

Finalment has de persuadir.

Aquí és on la maten. A la idea.

I normalment aquí, en aquesta fase, és on es generen les vendes pels copywriters, perquè la majoria de professionals no tenen ganes, o temps, o res per posar-se una mica creatius.

Però sense persuasió no hi ha èxit.

De tota manera, l’Isra em va ensenyar una manera de simplificar el projecte que no et contaré ara.

Si ho faig sabràs tant com jo, i si això passa, no et caldran els meus serveis.

Bé, te’n dic el més essencial.

 

Vincula tot l’anterior als beneficis o a les pors dels teus clients.

Com faig en els meus mails:

  • Una idea: El meu pare tenia un sistema per a escriure cada setmana.
  • Una història: en la que t’explico una escena perquè ho puguis viure en primera persona.
  • La persuasió: en la que lligo la idea que t’he desenvolupat a un benefici (o por) que pots tenir: Podràs escriure correus «quasi» sense moure’t del sofà (o del llit).

 

Però si vols, puc escriure jo els textos del teu web o dels teus e-mails.

O dels dos.

Tu mateix!

 

Píndoles d’estratègia, marketing, copywriting i email selling enfocades a vendes. T’oferiré els meus productes i serveis. Si no t’interessa et pots donar de baixa, cap problema.

 I DE REGAL l’ebook:

"Email Selling - com escriure emails que porten vendes"

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *