Com és un mail que ven?

 

Abans de mostrar-te com és un mail que ven, deixa’m que et faci una prèvia.

Aquest curs està escrit de manera que cada pas que anem donant, ha de tenir en compte els passos anteriors.

Està ben alineat.

Per tant, no oblidis que vens entreteniment i que no necessites buscar l’aprovació dels teus lectors.

Un e-mail ben escrit, com t’ensenyaré en aquest mòdul, si no tens en compte tota la resta que vas aprenent, no et portarà vendes, d’acord?

 

Comencem.

 

Com és un e-mail que ven?

 

Vull lligar la primera característica amb la recomanació de no «personalitzar» els teus e-mails amb el nom de cada lector, així doncs, la primera característica dels e-mails que converteixen lectors en clients és.

 

 

1. No siguis hipòcrita.

Per tant, el teu mail no pot començar amb expressions del tipus: «Hola Joan, com estàs? Espero que bé. Què tal el cap de setmana?

A veure, segur que ho fas amb bona intenció, però es veu hipòcrita.

Els teus lectors no són idiotes, ja saben que els correus que envies no són exclusius per a ells. Saben que els envies a tota la teva llista, per tant, no cal crear una ficció artificiosa per donar una imatge de paio enrotllat.

 

Pensa-hi una mica.

De què et serveix enviar aquest tipus de missatges quan, seguidament, els vols demanar la targeta de crèdit perquè comprin algun dels teus productes o serveis? Tots estem farts de rebre correus d’aquest tipus i ja sabem el que s’hi amaga.

 

Et donaré, a més, un parell de motius més per provar d’escriure e-mails tal com et dic.

  1. Li escrius així a un amic? No, veritat?
  2. Tothom escriu els mails de manera «personalitzada», preguntant pel cap de setmana, els fills i els teus gustos culinaris. Fuig del soroll.

No et semblen dos bons arguments?

 

Quan escriuràs e-mails de la manera que jo t’ensenyaré, no sonaràs hipòcrita (ho veuràs durant el curs). No li preguntaràs a ningú pel seu cap de setmana, ni per la seva vida.

Pensa que no saps qui t’està llegint.

Imagines preguntar-li a  algú per la família quan s’està divorciant?

 

Has de tenir un interès real amb el teu públic, però aquest l’has de mostrar en els teus productes o serveis, ajudant amb ells als teus lectors.

 

Per cert, automatitzar està molt bé, però tenint en compte el que et dic. Per cert, si necessites automatitzar el teu màrqueting, et recomano que donis un cop d’ull aquí. No hi tinc comissió, però pots dir-li que hi vas de part meva.

 

 

2. No festegis

Aquesta recomanació és genial, i la vaig aprendre de l’Isra, el meu copywriter de capçalera.

Amb aquest exemple ho entendràs perfectament.

 

Quan has aconseguit lligar, i amb aquesta persona ja us trobeu en mig d’una «guerra de llençols», oi que no li dius que es vesteixi per anar a sopar, per conquistar-la i intentar acabar al llit?

Ja hi és al llit, oi?

Doncs no treguis la persona del llit per portar-la a un altre lloc. Ja està on vols.

 

Quan algú està a la teva llista d’e-mails ja està al teu llit. De debò. Mai no tindràs ningú en un lloc tan íntim del teu negoci com la teva llista d’e-mails.

Doncs si està al lloc més íntim, perquè li demanes que vagi al teu facebook, o al twitter?

 

  • Tens l’adreça de correu d’una persona.
  • Obra els teus correus.
  • Els llegeix.
  • I el vols enviar a un lloc ple de distraccions com poden ser les teves xarxes socials, o el que sigui?

 

Ven-li alguna cosa al teu lector, o almenys, porta’l a un article del teu web. No el treguis a una xarxa social.

 

 

3. La mida de l’un mail que ven.

La majoria de professionals de l’e-mail marketing opina que un e-mail ben escrit ha de tenir entre 200 i 400 paraules.

La meva opinió és que no hi ha una regla exacta. Depèn de molts factors, això sí, cada cop que escric un e-mail que funciona té aquesta mida. Casualitat?

E-mails més llargs poden funcionar millor com articles al web, tot i que he enviat e-mails molt llargs que han anat força bé.

 

La clau està en que l’entreteniment que ofereixes a l’e-mail sigui coherent i emocionant. La gent llegeix. Sí, si l’interessa, llegeix el que convingui, llarg o curt (però si és curt sap a poc).

Pensa en com et sents quan s’acaba un capítol interessant de la teva sèrie preferida. Ja està?? Segur que ho has dit més d’un cop. Doncs amb l’e-mail passa el mateix.

 

 

4. Colorets, fotos i altres mandangues.

No recomano utilitzar imatges ni colors en un e-mail.

Inclús si tens un e-commerce, vigila l’ús que en fas, ja que acostumen a anar moltes a la carpeta de correu brossa.

És millor que utilitzis text, encara que breu, i portis el lector al teu web.

 

Tampoc crec que l’e-mail sigui el lloc on fer branding. Recorda que li escrius a un amic, i a un amic no li poses els teus colors corporatius, ni logos, ni mandangues. El que funciona millor és la naturalitat.

 

Ja em parlat de la personalització però un apunt. Molts usuaris se subscriuen amb noms «irreals». Imagines escriure-li a algú: Eiii, bon dia Mr. Potato.

No ets un banc (que si posen colorets i logos als e-mails), que segur que te les dades correctes.

 

 

5. Les instruccions que ha d’incloure

No omplis el teu e-mail d’enllaços que portin a diferents llocs.

Et recomano un únic enllaç. Una única crida a l’acció (Call To Action si et va l’anglès). Preferentment al final del correu. Màxim dos, però que portin al mateix lloc.

 

 

6. La estructura.

El text ha de respirar. S’ha de poder llegir fàcilment. Et poso un exemple de com és un mail que ven, mal estructurat, i ben estructurat.

 

Mal estructurat

T’interessa un Curs gratis d’email marketing per a inconformistes? Per a inconformistes no és una pose. Si et preocupa què diran, si t’incomoda sortir de la teva zona de confort, si creus que ho tens quasi tot aprés, aquest curs NO és per a tu. Avui el mòdul 1, al meu blog. En aquest mòdul descobriré el mata-vendes nº1 dels teus correus electrònics. Comença a vendre de manera més divertida. O no. Pots seguir com fins ara.

 

Ben estructurat

T’interessa un Curs gratis d’email marketing per a inconformistes?

Per a inconformistes no és una pose.

Si et preocupa què diran, si t’incomoda sortir de la teva zona de confort, si creus que ho tens quasi tot aprés, aquest curs NO és per a tu.

 

Avui el mòdul 1, al meu blog.

 

En aquest mòdul descobriré el mata-vendes nº1 dels teus correus electrònics.

Comença a vendre de manera més divertida.

O no. Pots seguir com fins ara.

 

 

Ho veus? Frases soltes, que respirin i aportin ritme al text, d’acord?

 

Fins aquí el mòdul 2.

 

 

PD: En el mòdul 3, et parlaré dels àrbitres de futbol i com fer que obrin més els teus e-mails.

 

Píndoles d’estratègia, marketing, copywriting i email selling enfocades a vendes. T’oferiré els meus productes i serveis. Si no t’interessa et pots donar de baixa, cap problema.

 I DE REGAL l’ebook:

"Email Selling - com escriure emails que porten vendes"

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *