Aplica Pareto i enfonsa el teu negoci

 

Fa pocs dies un conegut, i professional del marketing, em comentava que per als seus clients, quan han de fer alguna tasca relacionada amb el copywriting, o amb l’email marketing, tira de plantilles.

Ja sabeu el que m’agraden a mi, oi?

Diu que els clients és el que volen.

Segur. Alguns.

I si els seus clients ho volen així, jo no sóc ningú per dir res.

Com dic sempre, que tothom faci el que vulgui amb els seus diners.

Però el dubte m’apareix quan, a més, m’ho justifica amb la Llei de Pareto. Doncs aquí ja no anem bé.

Ep. És una opinió professional.

Aquí veig que no entén bé a Pareto.

I si aquest conegut, que és un gran marketer, diu i pensa això, potser molts altres professionals també ho pensen.

 

La Llei o Principi de Pareto

 

També coneguda com la Regla del 80/20 (o 20/80), estableix que, de manera general i per a un ampli nombre de fenòmens, aproximadament el 80% de les conseqüències prové del 20% de les causes.

Correcte. Definició “acadèmica”.

Si l’apliquem als negocis, alguns exemples poden ser:

  • El 20% dels venedors produeixen el 80% de les vendes.
  • El 80% de les vendes corresponen a vendes del 20% dels productes.
  • El 80% de les despeses d’una empresa se centren en el 20% de les partides de despeses.
  • El 80% de les queixes dels nostres clients recauen sobre el 20% dels nostres productes.
  • El 80% dels nostres nous clients són captats pel 20% de les nostres campanyes publicitàries.
  • El 80% de les visites orgàniques a una web procedeixen del 20% de les keywords o paraules clau…

Fins aquí bé. La teoria.

 

AIXÒ ÉS IMPORTANT.

Revisem Pareto.

20% d’accions porten el 80% dels resultats. Ok?

Però accions completes!! Accions ben fetes!!

 

Mira, és com tenir la casa neta.

Fer els llits, escombrar, posar els plats al rentavaixella, tenir els taulells nets i les coses al seu lloc (el 20% de la feina de casa), proporcionen un 80% del goig que pot fer casa teva.

Pareto ben aplicat. El 20% de la feina et reporta el 80% del resultat.

Treure la pols dels racons, fregar el terra, les rajoles de cuina i el bany, netejar l’interior dels electrodomèstics (i molta feina més, el 80% de tot el que es pot fer a casa)… acabaran de donar el 20% de goig restant per aconseguir una casa perfecta.

 

Però Pareto no diu que hagis de fer cadascuna de les tasques al 20%. NO!!!

Pareto no diu que unes plantilles (20% d’esforç) ja et portaran el 80% dels clients, i que un bon copywriting, amb l’esforç que suposa, t’acabaria portant un 20% més, i que, per tant, no compensa.

Un mal copywriting et pot portar 0 vendes.

Fins i tot un bon copywriting.

“Ahí te lo dejo”.

 

Cada tasca del 20% important, per aconseguir el 80% dels resultats, l’has de fer amb la màxima precisió. Amb el màxim detall.

El que no cal, potser, és fer totes les tasques.

Això és el que diu Pareto.

S’entén? M’explico?

Per tant, si per tu els textos del teu web o dels teus emails són tasques que no són fonamentals, doncs segueix usant plantilles, o passa dels textos directament.

 

Si creus que el copywriting i l’email marketing formen part del 20% que aporta el 80% dels èxits, i vols aplicar-ho als teus serveis, en podem parlar.

Clic aquí, si vols aplicar Pareto en condicions al teu copywriting.

 

PD: L’enllaç de dalt només si vols aplicar copywriting en condicions, com un llit ben fet.

 

Píndoles d’estratègia, marketing, copywriting i email selling enfocades a vendes. T’oferiré els meus productes i serveis. Si no t’interessa et pots donar de baixa, cap problema.

 I DE REGAL l’ebook:

"Email Selling - com escriure emails que porten vendes"

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *